כאב בכתף הוא לא רק משהו שניתן לתקן עם קצת עבודת רקמות רכות, או בעיה פנימית שאתה צריך לטפל בו. יש כל כך הרבה סיבות פוטנציאליות שונות לכאבים אלו. זהו מצב שכיח להפליא ויכול להשפיע על כולם בשלב מסוים בחייהם. שלושת הגורמים העיקריים לכאבי כתף הם פגיעה, פציעת השרוול המסובב ואקרומיוקפיטיס (אקרו-אי-מי-אוה-קאפ-סיס). תסמונת ההשפעה היא הסיבה השכיחה ביותר לכאב. משמעות הדבר היא שפריצת הגיד שלך לתוך המפרק הגבילה את זרימת הדם לאזור באמצעות הצטברות של מוגלה ופסולת אחרת בתוך הקפסולה המפרק. הגבלה זו עלולה ליצור לחץ רב על העצבים והמבנים שמסביב, מה שמסביר מדוע זה כואב כל כך.

כאבי כתף – פגיעה
פגיעה היא גורם שכיח לכאבי כתף. זה המקום שבו מפרק האקרומיוקלביקולרי (AC) מגורה. מפרק AC הוא אחד המפרקים הבודדים בגופך שאינם מוגנים על ידי רצועות. מפרק הכתף מוחזק יחד עם הרבה רקמות חיבור, וזו הסיבה שאתה יכול לפצוע אותו כל כך בקלות. כאשר אתה פוצע את מפרק ה-AC, אתה מפעיל הרבה לחץ על השרוול המסובב ועל acromiocapitate (אז-מוה-ראה-אוי-KAP-tuh-tee). זוהי הגרסה הספציפית לכתף שלך לפגיעה בכתף. כאשר פגיעה זו נגרמת על ידי עצב צבוט, אתה יכול לחוות צריבה, עקצוץ, או אפילו כאב לאורך היד, הרגל, או אפילו חלקים אחרים של הגוף שלך.

כאבי כתף – פציעה של השרוול המסובב
פציעות שרוול מסובב הן סיבות נפוצות לכאבי כתף ויכולות להיגרם ממגוון של דברים שונים. יכולה להיות לך בעיית פגיעה, פגיעה תת-אקרומית או קרע בשרוול המסובב. הסיבה לכאב שלך יכולה להיות שילוב של כל אחד מאלה. אם יש לך כאב בכתף עקב פציעה של השרוול המסובב, זה יכול להיגרם על ידי פגיעה תת-אקרומית. זה מתרחש כאשר קרע בשרוול המסובב יצר כיס של פגיעה בגיד הסופרספינאטוס (sup-ruh-spihn-tuss). פגיעה תת-אקרומית היא כאב שמרגיש כאילו הוא נמצא בצוואר ובכתף. הסיבה לכך היא שיש לך צביטה בשורש העצב בזמן שהוא יורד במורד הזרוע שלך.

Acromiocapitis
Acromiocapitis (acro-ee-mee-oh-KAP-sis) היא דלקת במפרק האקרומיוקלביקולרי (AC). זה יכול ליצור פגיעה וכאב במורד הזרוע , או אפילו להוביל לדלקת פרקים בכתף. ייתכן שיש לך acromiocapitis אם יש לך כאב בכתף המלווה בכאב או נפיחות באמה או ביד. זוהי סיבה נדירה למדי לכאבי כתף, אך גם את הסיבה הזו כללנו כאן.

סיבות אחרות לכאבי כתף

פציעות פגיעה בשרוול המסובב עלולות לגרום לכאב רב בכתף. אלו הם הסיבות השכיחות ביותר לכאב בכתף, אך ישנן סיבות פוטנציאליות רבות אחרות. אם אתה מרגיש כאב בכתף, עדיף להיבדק. יכול להיות שמשהו אחר גורם לזה או שיש לך פציעה שגורמת לך הרבה כאב. פריצת דיסק היא הסיבה השכיחה ביותר לכאבי כתף. פריצת דיסק מתרחשת כאשר אחד הדיסקים בעמוד השדרה שלך נקרע ודוחף עצבים הממוקמים ליד הצוואר והכתף שלך. זה יכול לגרום לכאב חד ואפילו לנזק עצבי.

מתיחה וטיפול ברקמה רכה כדי לסייע בהפחתת כאבי כתף

תרגילי נשימה עמוקה נפוצים להפחתת מתח ולהפחתת כאב. אתה יכול לעשות תרגילי נשימה פשוטים כמו לספור עד 5 תוך כדי נשימה ולספור עד 5 בזמן נשימה החוצה. אם אתה מרגיש שכאבי הכתף שלך נובעים מפגיעה, אתה יכול לנסות את עבודת הרקמות הרכות הבאות: – מתיחה אקטיבית – משיכת הרקמות כדי ליצור יותר מתח אך לא לגרום לכאב .
טיפול ברקמה הרכה שעלולה להיות שותפה לכל אחד מהגורמים שצוינו כאן יכולה לתת פתרון יעיל ומדוייק