מיגרנות הן אחד מסוגי כאבי ראש הנפוצים ביותר. כמחצית מהמבוגרים יסבלו לפחות מכאב ראש אחד בשנה, ועד שני שלישים מאיתנו יחוו זאת עד גיל 20. הם מופעלים לרוב על ידי מתח ויכולים להימשך שעות או אפילו ימים עקב מתח כאמור אך עם זאת, במקרים רבים הסיבה אינה ידועה. מחקר שבוצע הראה שגורמים מסוימים עשויים להעמיד אותך בסיכון גדול יותר מאחרים; מאמר זה יסקור כמה מהם.

מתח וחרדה

אנשים רבים חווים כאבי ראש כתוצאה מלחץ או חרדה. קשה להבחין בין השניים – חרדה היא מצב פסיכולוגי, בעוד שמתח הוא מצב פיזי. כאבי ראש הנגרמים על ידי מתח/חרדה עשויים לכלול כאלה שחווים כתוצאה מאחריות בעבודה, בעיות משפחתיות, לחצים כלכליים או אירועים אחרים. מרבית בעיות אלו ישוקפו דרך מערך הרקמה רכה וניתנים לטיפול.

כאבי ראש בגלל רגישות למתכת

אחוז קטן מהאנשים רגישים מאוד למתכות. מצב זה נקרא רגישות יתר למתכות, והוא יכול לגרום למגוון תסמינים כולל כאבי ראש כרוניים, בחילות והקאות. חלק מהאנשים עם רגישות יתר למתכות עלולים לחוות תסמינים אלה לאחר אכילת מזונות מסוימים או שתיית משקאות המכילים נחושת.

סינוסים וגודש באף

גודש באף וכאבי ראש בסינוסים הם שניים מהגורמים השכיחים ביותר לכאבי ראש בקרב מבוגרים צעירים. גודש באף וכאב בסינוסים מתרחשים לעתים קרובות ביחד זה עם זה ועלולים להתרחש בנפרד לסירוגין בחומרה, בתדירות ובמשך משתנים. למרות שלעתים קרובות כאבי הראש הם תוצאה של סיבה נפוצה זו, חלק מהאנשים חווים אותם אך ורק בצורה של גודש או לחץ בסינוסים.

כאבי ראש בגלל רגישויות למזון

אנשים מסוימים עשויים לחוות כאבי ראש לאחר אכילת מזונות ספציפיים שהם לא צורכים לעתים קרובות, גם כאשר שום דבר אחר בתזונה שלהם לא נראה יוצא דופן. רגישות למזון מתרחשת כאשר מזון מסוים גורם לתגובה דמוית אלרגיה אצל אדם, אשר עלול לחוות תסמינים (כגון כאב ראש) לאחר אכילתו.

חוסר איזון של מים ואלקטרוליטים

חוסר איזון של מים ואלקטרוליטים עלול לגרום לכאבי ראש, כמו גם עייפות והתכווצויות שרירים. מכיוון שכאבי ראש נגרמים לרוב מחוסר איזון בגוף, יכול להיות קשה לקבוע את הסיבה המדויקת להם. עם זאת, חוסר איזון שעלול לגרום לכאבי ראש כוללים התייבשות, רמות נתרן נמוכות ורמות גבוהות של אשלגן.

 

יציבה לקויה ומתח שרירים

כאב או מתח דמוי כאב בשרירי הפנים או הצוואר, כמו גם בגב ובכתפיים, עשויים להיות הגורם לכאבי ראש רבים. יציבה לקויה, יחד עם מתח שרירים ועייפות, עשויים לתרום לכאבי ראש על ידי הפעלת לחץ מופרז על אזורים אלה. מקור זה תמיד יתבטא במערכות הרקמה רכה וניתן לטיפול.

כאבי פנים או הפרעת TMJ

כאבים הנגרמים מכאבי פנים או TMJD (הפרעת מפרק טמפורומנדיבולרי) עשויים להתרחש כתוצאה ממצב אחר, כגון מיגרנות, או שהם עשויים להיות נפרדים לחלוטין. כאבי פנים עשויים להיגרם מנזק עצבי או דלקת, בעוד ש-TMJD עשוי להיות קשור לבעיה במפרק הטמפורומנדיבולרי ושניהם עלולים להיות מקור לכאבי ראש. ניתן לטיפול דרך הרקמה הרכה.

נוקשות צוואר או דלקת פרקים

נוקשות צוואר, במיוחד "זחילה" פיזית, מקדימה לעתים קרובות כאבים אלו אצל אנשים הסובלים מהפרעות ניווניות של עמוד השדרה, כגון דלקת פרקים. עם זאת, זה עלול להתרחש לבד אצל אנשים שאין להם מצב בסיסי. לרוב מקור זה יתן אותותיו ברקמה רכה שיכולה להפחית או להעלים את תסמיני הכאב.

סיכום

כאבי ראש יכולים להיות מטרד, אבל הם יכולים גם להיות סימן לבעיה בסיסית חמורה יותר. אם אתה חווה כאבי ראש באופן קבוע, זה rmuh לפנות לרופא שלך להערכה יסודית. מאמר זה מספק סקירה קצרה של כמה גורמים אפשריים לכאבי ראש, כמו גם אסטרטגיות למניעה. זכור, עם זאת, לא כל כאבי הראש נגרמים על ידי הגורמים הנדונים במאמר זה. אם אתה חווה כאב ראש, נסה לזהות מה עלול להחמיר אותם. קחו בחשבון מה אתם אוכלים, שותים ואיך אתם יושבים. אם תרופות גורמות לך לכאבי ראש, שוחח עם הרופא שלך.
בראש ובראשונה שים לב מתי ונסה לקשר את תחילת כאבי הראש לגורם מסוים. טיפול ברקמות הרכות מתחיל תמיד באיבחון ויכול להיות כלי לשלילת חלק מהמקורות ולטיפול באחרים.