תחושות הכאב בחזה יכולות להיות מפחידות ויכולות גם להוביל לתחושת בידוד. בקשר לכאבים בחזה – רוב האנשים יודעים שלא כל מי שחווה כאבים בחזה יסבול ממצב רפואי בסיסי רציני. עם זאת, אנשים רבים אינם יודעים מה גורם לכאבים בחזה או כיצד לטפל בהם. תחושות של כאב בחזה הנגרמות על ידי העומס על הלב שלך שנגרם על ידי לחץ הדם המוגבר שלך, זן זה ידוע בשם אנגינה פקטוריס, שהיא בלטינית עבור 'חזה עייף'. זה מכונה לעתים קרובות "צרבת" מכיוון שאתה עלול לחוות צריבה או תחושת חומצה בחלק האחורי של הגרון שלך כאשר היא מתרחשת. גורמים שכיחים אחרים לתעוקת חזה כוללים: – עבודה יתר או מתח – כמות עודפת של חומרים שומניים בתזונה כגון מזון שמנוני, מזון מטוגן, בשר אדום ואלכוהול – עישון – מחלות עיכול כגון מחלת ריפלוקס קיבה-וופגיאלי (GERD), בקע היאטלי כרוני, דלקת הוושט ומגוון רחב של טריגרים פעילים ברקמה הרכה.

עבודה יתר או מתח
הגורם העיקרי לכאבים שמקורם בחזה אצל אנשים רבים הוא עבודה יתר או מתח. למרבה הצער, רוב האנשים אינם מבינים שהם חווים כאבים עד שהם חווים אותם במשך מספר שעות. לעתים קרובות ניתן להקל על כאבים בחזה הנגרמים מלחץ או מעבודה יתר על ידי הפסקה או הרפיה. לחץ ומתח לאורך זמן דורשים טיפול מנואלי ברקמות הרכות.

מחלות עיכול
אנשים רבים חווים כאבים כאשר הם בדיאטה. זה נכון במיוחד אם אתם מנסים לרדת במשקל כתוצאה ממחלות עיכול. מחלות אלו גורמות לגופך לייצר עודף חומצה בקיבה, מה שעלול לגרות את הלב. במקרים רבים, שינוי התזונה שלך יכול להפחית את הסיכון שלך לחוות סוגים אלה של כאבים. לדוגמה, כאבי חזה הקשורים ל-GERD מטופלים בדרך כלל באמצעות תרופות המפחיתות את כמות חומצת הקיבה המשתחררת.

עישון
אנשים רבים מאמינים כי עישון הוא הגורם העיקרי לכאבים בחזה. זה לא המקרה. עם זאת, עישון הוא אחד הגורמים השכיחים ביותר לכאבים בחזה במישרין ובעקיפין.

אנגינה פקטוריס
אנגינה פקטוריס מתרחשת כאשר שריר הלב שלך לחוץ עקב לחץ דם גבוה. זה לא כואב, אבל יש אנשים שחווים תחושת צריבה בחזה הנגרמת על ידי קצב לב מוגבר. אתה יכול להפחית או למנוע כאבים אלה בחזה על ידי נטילת תרופות כגון חוסמי בטא או מעכבי אנזים הממיר אנגיוטנסין (מעכבי ACE).

טריגרים פעילים
טריגרים פעילים המהווים חלק ממערך ההגנה האוטונומי של הגוף עלולים לייצר כאבים. טיפול
נכון יכול להפחית ואף העלים כאבים אלו ולתת פתרון ארוך טווח למניעת חזרתו.

סיכום
לעתים קרובות ניתן להקל על כאבים עקב עבודה יתר או מתח, מחלות עיכול או עישון על ידי הפסקה או הרפיה או על ידי טיפול מנואלי. אנגינה פקטוריס, לעומת זאת, נגרמת על ידי לחץ דם גבוה וניתן לטפל בה באמצעות תרופות.

איך להתמודד עם כאבים בחזה

המפתח לטיפול בכאבים אלו הוא להבין שזה לא תמיד מצב רפואי רציני אך לבקש עזרה בהקדם האפשרי. עליך להתקשר לרופא שלך אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים: – כאב בחזה שאינו חולף תוך 15 דקות. – כאבים בחזה הנמשכים יותר מכמה שעות. – כאבים בחזה המלווים בקוצר נשימה, שיעול או בחילות. – כל כאב בזרוע העליונה או בכתף.

התקשר לרופא שלך
אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, התקשר לרופא שלך מיד. הרופא שלך יכול לקבוע אם יש לך מצב חמור יותר. אם אין לך רופא בקרבת מקום, אתה תמיד יכול להתקשר לשירותי החירום המקומיים שלך.

לטפל בגורם
כאבים אלו יכולים להיגרם על ידי מתח, עבודה יתר, טריגרים פעילים, מחלות עיכול או עישון. אתה יכול להפחית את כמות הכאבים בחזה שאתה חווה על ידי הפסקה, הרפיה או טיפול בגורם. – מתח: הרפיה והפסקה מהעבודה שלך יכולה להפחית את הסיכון שלך ללחץ ולהעלות את לחץ הדם שלך. – עבודת יתר: הפסקות קצרות, אכילת תזונה בריאה, מנוחה מספקת ופעילות גופנית יכולים לעזור להפחית את הסיכון שלך לעבוד יתר ולחוות כאבים. –טריגרים: איבחון וטיפול מקצועי יכול להקל ואף להפסיק את הכאב ולתת לך מידע איך למנוע אותו בעתיד, – מחלות עיכול: אם יש לך GERD, אתה יכול לטפל בסימפטומים שלך באמצעות תרופות ושינויים באורח החיים כגון אכילת ארוחות קטנות יותר בתדירות גבוהה יותר ואי שתיית נוזלים עם הארוחות. – עישון: אם אתה מעשן, אתה צריך להפסיק. ישנן תרופות שיכולות לעזור לך להיגמל, והן יעילות יותר מאשר לנסות להיגמל בעצמך.

למנוע כאבים עתידיים בחזה
לאחר טיפול בגורם לכאבי החזה שלך, תרצו למנוע כאבים עתידיים בחזה אם על ידי נטילת תרופות לפי ההנחיות ועל ידי שמירה על בריאות ככל האפשר. בדיקות סדירות, פעילות גופנית מותאמת והבנה של ניהול הגטף דרך המערך השרירי.