ללא ספק הסיבה השכיחה ביותר לכאבים בזרוע ובכפות הידיים היא פציעה. בין אם זו נפילה מביכה בבית, טלטלה בלתי צפויה ממכונית חולפת, או אגרוף קשה בכתף של מתאגרף מקצועי, פציעות גורמות לכאב. פציעה בזרוע יכולה לנוע בין שרירים חבולים ולא נוחים ועד עצמות שבורות ונקעים ברצועה. בכל מקרה, חשוב לדעת מה גורם לכאב ולטפל בו בהקדם האפשרי. טיפול מוקדם בפציעה בזרוע יכול למנוע נזק נוסף ולהאיץ את הריפוי. הגורמים לכאבים בזרוע יכולים להיות מגוונים ומורכבים. אמנם ישנם גורמי סיכון רבים המגבירים את הסיכוי שלך לפתח פציעה בזרוע, אך ישנם גם גורמי הגנה שעוזרים לשמור אותך בריא ולהפחית את הסיכויים שלך עוד יותר. לא משנה אם אתה בסיכון גדול יותר או לא, הבנת הסיבות לכאב בזרועות יכולה לעזור לך לנקוט באמצעי הזהירות הדרושים על מנת למנוע פציעות עתידיות ולהחלים מהר יותר אם אכן תתרחש.

מהי פציעה בזרוע?

פציעה היא פגיעה ברקמה הנובעת מכוח חיצוני. כאשר הכוח חזק מספיק, זה יכול לגרום לנזק ודלקת. נזק זה מלווה בדרך כלל בכאב, נפיחות ואדמומיות. סוגים רבים של פציעות עלולים להשפיע על הזרועות, אך יש כאלה שנפוצות יותר מאחרות. ישנם גם סוגים מסוימים של פציעות שסביר יותר להתרחש אצל סוגים מסוימים של אנשים. להלן כמה מהגורמים הנפוצים ביותר לפציעת זרוע: – פציעות הנגרמות על ידי כוחות חיצוניים כמו נפילות, תאונות דרכים ופציעות ספורט כגון נקעים ומתחים. – פציעות פנימיות הנגרמות על ידי מחלות כמו דלקת מפרקים שגרונית וסרטן. פציעות אלו לרוב אינן נראות לעין בלתי מזוינת.

עד כמה נפוצות פציעות בזרועות?

אם אתה קורא את זה, יש סיכוי טוב שחווית כמה פציעות בזרועות במהלך חייך. למעשה, מחקר אחד מצא שכמעט 50 אחוז מהמבוגרים חוו פציעה בזרוע בשלב מסוים בחייהם. אמנם פציעות בזרוע הן שכיחות, אבל חשוב גם לזכור שרוב האנשים לא חווים כאב משמעותי וחשים אי נוחות מועטה. הסיבה לכך היא ששרירי הידיים שלך גמישים מאוד, מה שאומר שהם מסוגלים להתאושש מרוב הפציעות בלי יותר מדי הפרעות. זה לא אומר שפציעות בזרועות אינן גורמות לכאב ואי נוחות משמעותיים – זה פשוט בדרך כלל לא מספיק חמור כדי למנוע ממך לבצע משימות יומיומיות.

גורמי סיכון לפציעות בזרועות
יש כמה דברים שמגדילים את הסיכוי שלך להיפגע בזרוע. – גיל – ככל שאתה מתבגר, אתה צפוי לחוות פציעות תכופות וקשות יותר. זה בעיקר בגלל שהגוף והשרירים שלך הופכים יותר ויותר רגישים לבלאי. – מגדר – גברים נוטים יותר לסבול מפציעות בזרועות כתוצאה מכוח עודף המופעל על הגוף. זה נפוץ בעיקר בענפי ספורט כמו אגרוף או כדורגל שבהם מעורבים גברים גדולים וחזקים. – פעילות – בהתאם לסוג הפעילות שבה אתה מעורב, ייתכן שיש לך סיכוי גבוה יותר או פחות להיפגע. למשל, מי שמשתתפים בספורט מפרך, כמו אגרוף, נוטים יותר לסבול מפציעות. עם זאת, אלה שמשתתפים בפעילויות יומיומיות, כגון גינון ופרויקטים של עשה זאת בעצמך, נוטים פחות לסבול מפציעה בזרוע.

גורמי הגנה המפחיתים את הסיכון לפציעות בזרועות
כאבים בזרוע ובכפות הידיים למרבה המזל, ישנם כמה גורמי הגנה שמפחיתים את הסיכון לסבול מפציעה בזרוע. – תזונה בריאה – אכילת תזונה בריאה עשירה בפירות, ירקות וסיבים מועילה ללב שלך, כמו גם לזרועותיך. מזונות כמו אבוקדו, עגבניות, גזר ותפוחים מכילים נוגדי חמצון שיכולים להפחית את הסיכון לפתח מצבים כמו דלקת פרקים ולחץ דם גבוה. – פעילות גופנית סדירה – פעילות גופנית סדירה, כמו טניס או זריקת כדור טניס, היא דרך יעילה לשמור על כושר ולהפחית את הסיכון לפתח מחלות, כגון סוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם – מצבים הקשורים לסיכון גבוה יותר לפתח זרוע. פציעה.

פעילות גופנית מאומצת ופעילות גופנית
בעוד כמה תקופות כואבות עשויות להתרחש כתוצאה מפעילות כבדה, פעילות מאומצת עוזרת לבנות שרירים חזקים יותר ולהפחית את הסיכוי שלך לסבול מפציעה בזרוע. אם אתה משתתף בספורט או פעילות גופנית מאומצת, סביר יותר שתסבול מפציעה. עם זאת, אם תעשה זאת, סביר להניח שתרפא מהר יותר וביעילות רבה יותר.

 

גורמים נוספים לכאב בזרוע העליונה ובכפות הידיים

כאב בזרוע יכול להיגרם גם ממספר מצבים רפואיים אחרים, כולל הבאים: – תסמונת התעלה הקרפלית: זהו מצב הנגרם מלחץ על העצבים בפרקי הידיים שלך. זה מלווה לעתים קרובות בחוסר תחושה ועקצוץ באצבעותיך, כמו גם בכאב בזרוע העליונה ובכפות הידיים. – מרפק טניס/מרפק גולף: מצב זה מתרחש כאשר הרצועה המחברת את עצמות עצם הזרוע והרדיוס שלך הופכת לדלקתית. הכאב בדרך כלל חמור יותר כאשר אתה משתמש בזרועך כדי להרים חפצים , נעילה של רקמות רכות וכמובן גם מצבי לחץ וחרדה.