כאבי צוואר נפוצים מאוד ויכולים להשפיע באופן משמעותי על חייך. אם לא מטופל, זה יכול גם להחמיר עם הזמן, מה שמקשה יותר ויותר על ביצוע פעילויות חיי היומיום (ADLs). הסיבה לכך היא שכאבי צוואר מובילים לעיתים קרובות להתכווצויות שרירים שמקשות על פעילויות רגילות כמו שינה או אכילה. כאבי צוואר נגרמים בדרך כלל עקב פציעה או מחלה, אך הם יכולים להיגרם גם ממתח, לחץ, עומס ופעילות חוזרת. חשוב לזכור שגם אם אתה לא מרגיש את כאבי הצוואר שלך כרגע, זה עדיין יכול להפריע לך בעתיד הקרוב. אם אתה חווה כאבי צוואר מספיק זמן, אתה עלול להתחיל לקשר את אי הנוחות לפעילויות או תנוחות מסוימות. משמעות הדבר היא שברגע שתתחיל להרגיש את הכאב שוב לאחר מנוחה של זמן מה, ייתכן שיהיה לך קשה יותר מבעבר להיפטר ממנו. החדשות הטובות הן שעם הטיפול הנכון, רוב האנשים מרגישים בסופו של דבר שוב טוב יותר. להלן מספר טיפים כיצד ניתן לטפל בכאבי צוואר:

הישאר פעיל – פעילות יכולה לעזור להפחית כאב ולהקל על התכווצויות שרירים, כמו גם לשפר את טווח התנועה שלך. בנוסף להיותה טובה לבריאותך הכללית. פעילות יכולה גם לעזור להפחית כאבים הנגרמים על ידי התכווצויות שרירים. נסה להעלות את רמות הפעילות שלך בהדרגה אם סבלת מכאבי צוואר בעבר, שכן מאמץ יתר מוקדם מדי עלול להוביל לכאב ונוקשות. אפילו דברים פשוטים כמו עלייה במדרגות או הפסקה יזומה במהלך עבודת מחשב יכולים לעזור להפחית כאב ונוקשות. אם אתה צריך להיות במיטה במשך תקופה ממושכת בגלל כאבי צוואר, שמירה על פעילות יכולה גם לעזור להקל על הסימפטומים שלך. הליכה, שחייה ותרגילי בעצימות נמוכה אחרים יכולים להיות שימושיים במצב זה, מכיוון שהם אינם מפעילים לחץ מוגזם על הצוואר שלך. בזמן שאתה נח, אתה עדיין יכול לשפר את רמת הכושר שלך על ידי שימוש באפוד משוקלל או בציוד התנגדות אחר. נסו למצוא פעילויות שאתם נהנים מהן, שיכולות להגביר את המוטיבציה שלכם ולעזור לכם להימנע מכאבי ראש ומשעמום בפעילות גופנית. ואל תשכח שאתה לא חייב לעשות את זה בחדר כושר!

טיפול בכאבי צוואר – אכלו תזונה בריאה

כאבי צוואר יכולים לעתים קרובות להיגרם על ידי תזונה לא בריאה שמשפיעה על מרך הרקמה הרכה בכלל. אם אתה מרגיש שהתזונה שלך תורמת לכאבי הצוואר שלך, נסה לשנות אותה ולשלב יותר מזונות טריים ובריאים בתזונה היומית שלך. זה יעזור להזין את הגוף שלך ולהפחית את כל הכימיקלים הדלקתיים שעלולים לגרום לך אי נוחות.

לנוח הרבה
אם יש לך כאבי צוואר, עליך להימנע ממאמץ יתר. משמעות הדבר היא הימנעות מישיבה ממושכת ליד השולחן ובמכוניות, כמו גם הרמה כבדה. נסו להימנע ככל האפשר ממצבי לחץ ודאגו לשון מספיק בכל לילה. אם הפעלתם לחץ על הצוואר לאורך תקופה ארוכה, כדאי לשקול לקחת קצת חופש מהעבודה. רק זכרו חוסר תנועה לאורך זמן אינו נכון, גם אם אתם צריכים מנוחה דאגו לזוז לאט מדי פעם ולהימנע מחוסר תנועה לאורך זמן.

קח משככי כאבים רק לאחר שנקבע על ידי רופא
קח משככי כאבים רק כאשר הכאב חמור מספיק כדי למנוע ממך לעשות פעילויות רגילות אם ללא מרשם ואם תחת מרשם. חשוב גם לזכור שרוב האנשים מקבלים מהקלה רבה על כאבי הצוואר שלהם משינויים פשוטים באורח החיים, אז אל תרגישו שאתם צריכים להיעזר בנטילת משככי כאבים כדי להתמודד.

היו סבלניים עם עצמכם ותרגול טיפול עצמי
סביר להניח שכאבי צוואר ישתפרו מעצמם, אם כי זה יכול להימשך מספר שבועות. אתה לא צריך להרגיש שאתה צריך למהר את התהליך או שאתה 'מפסיד' בכך שאתה לא יכול לבצע פעילויות מסוימות מיד.
אך חשוב להבין שזה עלול להכניס את גופך למעגל שלילי שיגביר את הכאב, אז היה קשוב אם הכאב נרגע או מתגבר.

תרגילי ייצוב יעילים
אם יש לך כאב בצוואר, אתה עשוי גם לגלות שתרגילים פשוטים כגון סיבוב צוואר (סיבוב הראש) ועיסויי צוואר עדינים יכולים לעזור להפחית את הכאב. נסו לשמור על תרגילים אלה פשוטים וקלים לביצוע בהתחלה, ואתם אמורים להיות מסוגלים לבצע אותם בישיבה או בשכיבה.
סיכום
כאבי צוואר שכיחים, והם עלולים לגרום לכמות משמעותית של סבל. החדשות הטובות הן שרוב האנשים מרגישים בסופו של דבר טוב יותר לאחר שטופלו נכון. כאבי צוואר נגרמים בדרך כלל מפציעה או מחלה, כמו גם ממתח ומחרדה ממושכים. אם אתה חווה כאבי צוואר, עליך לעקוב אחר הטיפים שצוינו כדי להקל על הסימפטומים שלך. הישארו פעילים ואכלו תזונה בריאה. לנוח כנדרש. קחו משככי כאבים רק לאחר שנקבע על ידי רופא. והיו סבלניים עם עצמכם. תירגול וטיפול עצמי יכולים להיות יעילים גם כן. שינויים פשוטים אלה באורח החיים יכולים לעזור להקל על כאבי צוואר.