כאשר נמצאים כבר במצב של כאבי גב בהריון, רצוי לגשת לטיפול מקצועי אצלנו במרפאה.
נכון ,במרבית המקרים בפרק זמן כלשהוא הכאב יחלוף מאליו והגוף יחזור לתפקוד כמעט מלא אך קיימים שני גורמים שבגללם מומלץ לגשת לטיפול מקצועי:

  1. ככל שפרק הזמן מתארך עלול לייצר מצבים רגשיים/נפשיים שיכולים לייצר בעיות נוספות ואחרות. פרק זמן ארוך ומכאיב של כאבי גב בהריון יכול לגרום גם למצבי דכאון, חרדה וחוסר רצון לפעילויות יום יום (ראה מדע הפגת הכאב).
  2. גם בכאבים החולפים בפרקי זמן קצרים וחוזרים קיימת סכנה של שינוי יציבה למצב של יציבה לקויה ובגינה בעיות פיזיות נוספות וביניהן: כאבי כתפיים, מתיחות שרירים בידיים, נוקשות שרירי רגליים ועוד.

עקב כך המלצתנו המקצועית היא לגשת לטיפול מקצועי במרפאתנו.

אם בכל זאת ברצונכם לנסות ולהרגיע את הכאב כתוצאה של כאבי גב בהריון להלן מספר עצות:

  1. ניתן להקל על כאב מקומי שלרוב הינו כאב מוקרן על ידי שימוש בקרח עטוף במגבת(לא לשים ישירות על העור). את הקרח העטוף יש להניח על האזור הכואב למשך 30 שנהיות ולהסיר ל 60 שניות. יש לחזור על הפעולה כחמש-שש פעמים להפחתת הכאב.
  2. יש למצוא תנוחה לא כואבת ולהקפיד לשהות בה כל 30-40 דקות על מנת למנוע מהגוף להיות במצב כואב כל הזמן.
  3. יש להקפיד לאכול ארוחות מאוזנות (לפי התאמה אישית) ומתוזמנות, מסודרות במהלך היום.
  4. יש להמנע מהשבתה גופנית מוחלטת ולהשאר בפעילות גופנית גם הקלה ביותר במתאפשרת במצבכם (גם אם זה סיבוב למטבח וחזרה פעם בשעה).
  5. יש להקפיד על שינה טובה במהלך הכאב גם אם זה מחייב שימוש בחומרים הומאופתיים או כדורים (כמובן בליווי ואישור רפואי בלבד).

לאחר כל האמור אם נותר כאב חזק, כאב משבית כזה שלא מאפשר לכם להמשיך בחיי היום יום מומלץ להרים טלפון ולקבוע טיפול מקצועי במרפאתנו

חזור לקריאת מידע מקצועי